۷/۲۱/۱۳۸۸

سلام
متنی که در زیر خواهید خواند متنی است که من موقع کنکور روی یک کاغذ بزرگ نوشته بودم و به دیوار اتاقم زده بودم .این متن را از کتاب راز موفقیت نفرات برتر کنکور نوشته برایان تریسی وبعضی از جملات از کتب تمرکز روی هدف برایان تریسی و بیندیشید و ثروتمند شوید از ناپلون هیل است .
من با وجود اینکه ترم 4 بیست واحد داشتم برا کنکور هم خوندم .پایه دیپلمم کارودانش بود وریاضی هم ضعیف که همین باعث می شد ترم های قبل به زور درس ترمم رو بخونم چه برسه به کنکور ولی ترم 4 با عزم اراده و استناد به جمله های زیر با معدل 17.8ترم خودم رو پاس کردم پروجم رو بیست گرفتم یه برنامه 2مگ سایز!نوشتم .پروجه پایانی 5 نفر رو سروسامان دادم! 1 طرح برا خوارزمی آماده کردم ودرگیر مشکلات شدید خانوادگی هم بودم ولی هیچ کدوم نتونست من رو از هدفم جدا کنه با وجود اینکه سر جلسه کنکور بسیار آماده بودم فقط بخاطر ضعف تکنیکی و کمبود شدید وقت (فقط 10 دقیقه برا دروس تخصصی!)رتبه 830 آوردم وشبانه نیمه دوم شیراز قبول شدم .منی که با پایه ی کارودانش هر ترم فقط به پاس کردن واحد هام نا امیدانه فکر می کردم و ترم 1و2 هرترم 2 واحدو 2 واحدهم در تابستان و5 واحد در ترم 3 افتادم به یک باره با این همه مشکلات این رتبه رو آوردم ودرسام اونجوری همه بانمره ی بالا پاس شد و کنکورم قبول شدم.وسر جلسه اگه وقت داشتم مطمعنم دروس تخصصی رو بالای 50 می زدم طی 8 تا 10 دقیقه 22%زدم و دروسی که وقت داشتم رو عالی زدم برنامه سازی 64%ومدار46%وزبان (ضعیف بودم)33%
ترم تابستان و 2 واحد هم معرفی به استاد گرفتم وناباورانه فرق التحصیل شدم
متن پایین رو بارها ویرایش کردم تا به متن زیر رسید وبرای بسیاری از دوستان و آشنایان دادم که بسیار مورد استقبال قرار گرفته -حتی تویه مدرسه شاگردای یک کلاس همه ازش کپی گرفتن-امیدوارم بدرد همتون بخوره.متن بالا هم تعریف از خود نبود بلکه شرح ایجاد تحول در زندگیم بود.
-----------------------شروع متن اصلی----------------
بنام خداوند یزدان و سپهر آفرین کز الطافش جاوید باد ایران زمین
->موفقیت تصادفی نیست . هیچکس بهتروزرنگ تر از شما نیست .
وقتی راز های موفقیت را یادبگیرید و بکار ببندید به اندازه ی همان افراد موفقید
می توان رازهای موفقیت را آموخت.اگر کاری نکنید پاداشی نمی گیرید
->آرزو های بزرگ در سر بپرورانید -تنها آرزوهای بزرگ هستند که قدرت برانگیختن روان انسانها را دارند(مارکوس آلیوس).شما باید آرزویی داشته باشید تا بتوانید به آن تحقق ببخشید .به خودتان اجازه بدهید در مورد رشته و آرزوی قبولی رویایی فکر کنید و خیالبافی کنید .(تخیل سنگ بنای حافظه است ).آرزوی موفقیت تحصیلی و قبولی در جاهای خوب نقطه شروع حرکت به سمت هدف و موفقیت تحصیلی است .
-> خودتان را به 5 سال آینده ببرید. فرض کنید 5 سال گذشته چگونه درس خواندید و کجا؟
فکر کردن از آینده به این طرف را تمرین کنید .اگر آرزو های بزرگ داشته باشید :به خود احترام می گذارید -خود را دوست میدارید-بیشتر به خود توجه می کنید .این کار باعث خودباوری -بالا رفتن اعتماد بنفس می شود و قدر خود را بیشتر میدانید و شادابید .سبب ایجاد انگیزه برای بهتر از گذشته درس خواندن می شود.
->اگر بدانم شکست نمی خورم جرات آرزوی چه شهری را خواهم داشت
->اگر موفقتم کاملآ تضمین شده باشد شهرو دانشگاه آینده ام کجا خواهد بود
هدفتان را مشخص کنید .فکر کنید به آن رسیده اید به عقب برگردید تا به امروز :چه کارهایی انجام دادید -چگونه درس خواندید -چه تغییری در شیوه ی درس خواندن خود دادید .
"فرد با هدف معین حتی روی ناهموارترین جاده پیش خواهد رفت ولی فرد بدون هدف حتی روی هموارترین جاده نیز پیشرفتی ندارد"
->شما همانی خواهید شد که اکثر اوقات دوران تحصیل به آن فکر می کنید.
در مورد هرچیز بیشتر فکر کنید آن چیز در زندگیت رشد پیدا می کند وافزایش می یابد
فرمول رسیدن به هدف :
1-در هرمرحله از تحصیل دقیقآ تصمیم یگیرید که چه می خواهید .
2-اهدافتان را به وضوح و مشخص بنویسید تا مشخص شود چه فاصله ای بین افکار و اعمالتان وجود دارد.
3-برای هر هدف تاریخ معین تایین کنید
4-لیستی از کارهایی را که برای رسیدن به هدفتان لازم انجام دهید تهیه کنید .
5-لیست خود را به صورت یک نقشه ی عملیاتی سازماندهی کنید و تایین کنید کدامیک اهمیت بیشتری دارند -اول چه درسهایی را باید بخوانید و غیره .
6-فورآ روی نقشه و طرح درس خواندن کاررا شروع کنید .
7-"هر روز طوری درس بخوانید که حداقل شما را یک گام به هدفتان نزدیک تر کند" .
همیشه برای اهداف تحصیلی و روشهای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید .مسولیت پذیر باشید .مسولیت تحصیل خود را بر عهده بگیرید (من حاکم سرنوشت خود هستم .من ناخدای روانم هستم )من خود ساخته و مسول تمامی موارد تحصیلم هستم .بسیار سازگارم چون مسولیت پذیرم. کسی را ملامت نمی کنم -برای خود درس میخوانم و مسولتش را برعهده می گیرم .
مسولیت کامل تحصیل خود را برعهده بگیرید و همین امروز درس خواندن بصورت جدی را شروع کنید .در حیطه ی خود در حد عالی کار کنید .اراده کنید امروز بهترین روز تحصیلی شما باشد .طوری هدفتان را انتخاب کنید که به 10%بالای رشته تان بپیوندید.
->به یاد داشته باشید هیچکس قوی تربهتر وزرنگ تر از شما نیست . همانطور که بسیاری موفق بوده اند شما نیز می توانید خوب درس بخوانید و موفق شوید.
قانون بزرگ:زندگی تحصیلی شما زمانی بهتر خواهد شد که شما بهتر درس بخوانید .
محدودیتی برای بهتر شدن شما وجود ندارد .تصمیم شما برای عالی درس خواندن و پیوستن به بهترین های رشته تان سنگ بنای خود باوری -خود اتکایی و عزت نفس شما می باشد .
طولانی تر و سخت تر درس می خوانم تا موفقیتم بیشتر شود .
هوش و تونایی شما بیشتر از آن است که تا الان از آن استفاده کرده اید.شما زرنگ تر از آنی هستید که فکر می کنید . هر چقدر بیشتر یاد بگیرید قدرت یادگیریتان بیشتر می شود.
->تفکر منبع اصلی تمام ثروت -تمام موفقیت-تمام درآمد ها -تمام کشف ها و اختراعات بزرگ و تمام کامیابی ها ست .(کلود بریستون)
در درسی که می خوانید کاملآ صادق باشید.با خود و با دیگران صادق باشید .ضعف و استرس در شما ناشی از نبود یک صفت حسنه در شما ست آن را بیابید و از بین ببرید .
یک فرد با دو عقیده از تمام جهات فردی نا پایدار است .در یک مسیر تمرکز کنید و آنچه که بدستتان می رسد انجام دهید و تعلل نکنید .
مهمترین اولویت کارها وتحصیل را مشخص کرده و قاطعانه آن را انجام دهید .
توانایی کار برروی مهمترین اولویت وسپس کار برروی آن سخت ولی بسیار مهم و اعتماد به نفس آفرین است .ارزشمند ترین (بهترین ) کاربرد وقتم چیست . سرانجام یک هدف که مهمترین نیز هست را انتخاب کرده و قاطعانه کار کنید و پایداری کنید تا 100% تکمیل شود .
خونسرد باشید و از هرگونه انحراف از مسیر رسیدن به هدفتان و پریشانی دوری کنید .
در انجام تحصیل اصرار ورزید تا کار کامل شود .
->موفقیت تحصیلی شما در گرو سرعت و عملکرد شماست.(اکنون بخوان! اکنون بخوان!اکنون بخوان!) برای فتح قله های موفقیت آماده شوید .
-> خونسرد باشید و با آرامش کامل سخت درس بخوانید.
زندگی دارای فراز و نشیب است .زندگی 2 قدم به جلو و 1 قدم به عقب است .
برنده شدن یک موفقیت زودگذر نیست بلکه دائمی است (دنیس دوماردی)هرروز با برنامه و هدف درس بخوانید .
"خیال پردازی مهم تر از حقایق است"(انیشتین).شما یک نابغه ی بالقوه هستید و زرنگ تر از آنی هستید که تا بحال فکر می کردید .
خلاقیت شما با 3 عامل برانگیخته می شود :هدفهای بسیار مطلوب -مشکلات فشرده -پرسشهای متمرکز.
->اگر می خواهید با عقاب پرواز کنید نمی توانید با مرغ راه بروید.
خود انظباطی مهمترین عامل موفقیت زندگی و تحصیل است . آنچه باید خوانده شود را بخوانید چه خوشتان بیاید چه نیاید تا میزان اعتماد به نفس و خود باوری زیاد شود .
فکر سالم در بدن سالم -مواظب خود باشید .قاطع باشید و درس خواندن را هدفمند دنبال کنید .
آغوشتان را برای دریای مشکلات تحصیل باز کنید و با تلاش مداوم آنها را از بین ببرید .(موفق ها دقیق فکر می کنندوسریع عمل می کنند)
هرگز به خود اجازه ی شکست ندهید
->شکست چیز مهمی نیست بلکه ترس از شکست مهم است (روزلت)
موفقیت دست یافتنی است. از شکست نترسید -فکر کنید قبو لیتان تضمین شده است.ترس بزرگ زندگی را حذف کنید
پشتکار مهمترین عامل موفقیت بشر است
پشتکار و اراده ابر قدرت موفقیت بشراند.
خلاصه ای از سه کتاب "راز موفقیت نفرات برتر کنکور"و"تمرکز روی هدف" از(برایان تریسی)و "بیندیشید و ثروتمندشوید"از ناپلون هیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشاپیش از اینکه نظر می دهید تشکر می کنم